CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, April 14, 2013

cerpen pari-pari kecil

menjadi pari-pari kecil amat lh sush..
sush sgt nk beri pendpt..
jika memberi pendpt semua nyer serbi xkene..
kau spe?
jgn nk 2njuk lagak dgn aku..
aku pari-pari besr ker kau pari-pari besr??
bru blajar ckit, dh pndai nk ajr aku..
spe yg lg byk bce buku??
kau bce ckit jerk kau dh nk wat kesimpulan..
jgn sbb kau dh brubah, kau dh pndai nk ajr aku..
klu dh brubah, tp xikhlas xgune jugk..
pendpt kau 2 org buat glak2 jerk r..
nasihat??? dr kau?? kau tau x ape itu nasihat??
diam r kau..

kesudahan nyer..
berakhir dgn b`msm muke..
pari-pari besr terasa t`cabar..
pd hal pari-pari hanye ingin m`beri kn pendpt nyer shj..

cube dgr pendpt aku dlu..
at least 2njuk rse hormat kau kat aku..
aku xsuruh kau ikut 100% pendpt aku..
aku xsuruh kau tunduk dgn aku..
aku xsuruh kau jd kuli aku lps kau ikut pendpt aku..
tp aku just..
nk kau dgr jerk pendpt aku..

jgn kau ingt kau dh jd pari-pari besr..
kau dh tau sume..
kau hebat.. 
dh xleyh nk dgr pendpt pari-pari kecil..
aku tau, ilmu kau lg tinggi dr aku..
tp 2 xsemesti nyer kau xleyh nk dgr pendpt aku..
buang ego kau..

pari-pari besr pernah b`kata..
makin byk aku study, makin aku sedar byk yg aku xtau sebenar nyer..
so why not kau dgr dlu pendpt aku..
maybe bende yg aku nk bg tau something yg kau xtau..

owh yaa.. 
lupe.. 
aku hanya pari-pari kecil yg cpt sgt beri kesimpulan..
darjat kte b`beza..
kau lg tinggi dr aku..
kau memang dh jd sebegitu perfect sejk lahir..
sedang kn aku, bru nk brubah, yg msih kosong mcm bby..

aku sedar diri aku spe..
hanya pari-pari kecil yg smpai biler2 akn jd pari-pari kecil..


<pari-pari kecil = org muda>
<pari-pari besr = org yg lg berusia dr kte>


pari-pari yg hanya ingin menyatakan pendpt.....

0 comments: